W piątkowe popołudnie, 12 października Dyrekcja, nauczyciele i pracownicy szkoły w Dąbrowie udali się na wycieczkę do Wrocławia.

Stolica Dolnego Śląska powitała nas piękną pogodą i pomimo zbliżającego się wieczoru nie czuliśmy chłodu spacerując po ogrodzie japońskim, znajdującym się na terenie Parku Szczytnickiego. Następnie zobaczyliśmy Halę Stulecia – jeden z nielicznych w Polsce obiektów światowego dziedzictwa UNESCO. Na jej tle obejrzeliśmy pokaz fontann multimedialnych. Wodne widowisko było  zsynchronizowane z  muzyką, oświetleniem  oraz multimedialnymi animacjami .

Kolejnym punktem naszej wycieczki była gotycka katedra pw.Św. Jana Chrzciciela, na Ostrowie Tumskim. Potem spacerkiem dotarliśmy na wrocławski rynek, przechodząc przez Most Tumski, zwany: „ Mostem zakochanych” i Wyspę Słodową należącą do staromiejskiego archipelagu wysp na Odrze.

Po dotarciu do rynku, już w blaskach świateł podziwialiśmy piękny gotycki ratusz oraz renesansowe kamieniczki.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń udaliśmy się na nocleg.

Sobotnie, słoneczne przedpołudnie spędziliśmy w Muzeum Pana Tadeusza , które znajduje się w jednej z kamienic w Rynku Głównym. Niedawno otwarty obiekt może pochwalić się bogatą ekspozycją na temat historii i obyczajowości polskiego romantyzmu. Nowoczesne środki audiowizualne pozwoliły na atrakcyjne spędzenie czasu i przeniesienie się w czasy pierwszej połowy XIX wieku. Muzeum, oprócz ekspozycji poświęconej epopei Adama Mickiewicza, może pochwalić się eksponatami i wystawami dotyczącymi historii Polski od II wojny światowej przez czasy powojenne (powstanie Solidarności), po czasy zupełnie nam bliskie.

Po zwiedzeniu muzeum był jeszcze czas na spacer po rynku i poszukiwania krasnali.

Zauroczeni miastem wyruszyliśmy w drogę powrotną i późnym popołudniem dotarliśmy do Dąbrowy.