Opis zajęć w oddziale przedszkolnym

Zajęcia w rozpoczynają się poranną chwilą swobodnej zabawy w kącikach tematycznych. W ten sposób czekamy, aż wszystkie dzieci się zejdą i będą przygotowane na rozpoczęcie dnia w szkole. Kiedy już wszyscy jesteśmy gotowi, spotykamy się na dywanie i siedząc w kole rozmawiamy o wszystkich ważnych tematach, zarówno podsuwanych nam przez życie codzienne, jak i wynikające z realizowanych programowo tematów. Po rozgrzewce słownej czas zająć się książkami: piszemy, czytamy, liczymy i rozwiązujemy przeróżne ćwiczenia pomagające nam się rozwijać. Po wykonaniu zadań w książkach przychodzi czas na śniadanie. Kiedy wszyscy jesteśmy już najedzeni, idziemy na dwór. Spędzamy wtedy czas na spacerach i wspólnych zabawach na szkolnym boisku. Kiedy pogoda nam nie sprzyja, z pomocą przychodzi nam sala gimnastyczna, gdzie chusta animacyjna i inne ciekawe sportowe atrybuty umilają nam czas. Poza książkami, rozmowami i zabawą robimy też inne ciekawe rzeczy – bierzemy udział w zajęciach muzyczno-ruchowych, mamy lekcje religii i angielskiego a także zajęcia korekcyjne i komputerowe. W kącikach tematycznych (przyrodniczym i czytelniczym) pogłębiamy swoje zainteresowania, a w kąciku relaksacyjnym możemy się odprężyć. Bardzo lubimy prace plastyczne i ciągłe zdobywanie nowych doświadczeń.

Wyprawka przedszkolaka

Każdy przedszkolak powinien posiadać:

  • kapcie (najlepiej wsuwane bądź na rzepy),
  • drugi komplet ubrania wraz z bielizną (w worku, do pozostawienia w szatni),
  • zeszyt do korespondencji (32-kartkowy),
  • teczkę z gumką na prace plastyczne,
  • blok techniczny biały i z kolorowymi kartkami,
  • kredki ołówkowe i świecowe (lub Bambino),
  • plastelinę,
  • klej,
  • farby plakatowe i wodne,
  • 2 pędzelki (cienki i gruby),
  • nożyczki,
  • temperówkę,
  • gumkę do mazania,
  • 2-3 ołówki,
  • kolorowanki,
  • fartuszek do malowania.

Prosimy o podpisanie wszystkich rzeczy dzieci.

Ramowy rozkład dnia

7:45 • Schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne i grupowe, kontakty indywidualne z rodzicami.

8:00 • Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe zajęcia edukacyjne kierowane przez nauczyciela różnorodna działalność dzieci – eksperymentowanie, badanie doświadczanie, poznawanie wierszy, piosenek, rymowanek.

9:00 • Czynności porządkowe, higieniczne.

9:10 • Zabawy dowolne wg. Zainteresowań, zabawy tematyczne.

9:40 • Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe.

9:50 • Śniadanie.

10:10 • Działania twórcze z wykorzystaniem różnych technik plastycznych i technicznych, gry dydaktyczne.

10:30 • Spacery, wycieczki, obserwacje, ćwiczenia gimnastyczne na sali lub boisku, zabawy na placu.

11:30 • Czynności higieniczne.

11:40 • Odpoczynek, relaksacja i wizualizacja, słuchanie utworów literackich i muzycznych.

12:00 • Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, zajęcia kompensacyjno-stymulujące rozwój dziecka.

12:15 • Religia (w poniedziałki i piątki).

12:30 • Zabawy indywidualne, czynności porządkowe.

12:45 • Zakończenie zajęć.