Hanna Tarachowicz

Godziny zajęć:

wtorek • 9:50-13:30

środa • 8:55-13:30

czwartek • 9:50-14:25

Sylwia Grzesiak

Godziny zajęć:

poniedziałek • 8:00 – 8:45

czwartek • 13:40 – 15:20

piątek • 8:00 – 8:45 i 13:40 – 14:25

Martyna Tomkowiak

Godziny zajęć:

wtorek • 12:45 – 13:30

środa • 8:00 – 8:45

czwartek • 11:45 – 12:30

 

 

Cele i zadania:

  • kształtowanie prawidłowej mowy pod względem fonetycznym, leksykalnym, gramatycznym,
  • usuwanie wad i zaburzeń,
  • stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy
  • doskonalenie mowy już ukształtowanej,
  • usprawnianie techniki czytania i pisania.

Diagnoza, terapia:

  1. Przeprowadzenie przesiewowych badań mowy.
  2. Szczegółowe badanie uczniów zakwalifikowanych do terapii logopedycznej.
  3. Opracowanie i utworzenie indywidualnych kart badania mowy.
  4. Ćwiczenia oddechowe.
  5. Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy( języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy).
  6. Wykorzystanie logopedycznych programów komputerowych.
  7. Ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy:

• przygotowujące narządy mowy do wywołania poprawnej wymowy zaburzonej głoski w izolacji,
• utrwalanie prawidłowej wymowy zaburzonej głoski w sylabach,
• utrwalanie prawidłowej wymowy zaburzonej głoski w wyrazach(nagłos, śródgłos, wygłos),
• utrwalanie prawidłowej wymowy zaburzonej głoski w wyrażeniach, zdaniach, opowiadaniach, wierszykach,
• automatyzacja poprawnej wymowy w mowie spontanicznej.

 

Ćwiczenia wspierające terapię logopedyczną:

  • stymulujące rozwój słuchu fonemowego,
  • ćwiczenia ortofoniczne Replica rolex watches,
  • ćwiczenia i zabawy z muzyką-logorytmika,
  • ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka (rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowej,
  • myślenie, pamięć, orientacja przestrzenna),
  • wyrabianie umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną,
  • stymulowanie językowego rozwoju dzieci poprzez ćwiczenia i zabawy doskonalące czytanie i pisanie.

Zasady pracy korekcyjnej:

  • wczesne rozpoczęcie terapii,
  • indywidualizacja,
  • systematyczność,
  • stopniowanie trudności,
  • utrwalanie,
  • wykorzystanie wszystkich możliwości dziecka,
  • współpraca z otoczeniem.

Certyfikat za udział w projekcie logopedycznym.

Ten certyfikat otrzymaliśmy uczestnicząc w projekcie wydawnictwa Prolex. Celem tego projektu jest wspieranie prawidłowej mowy dzieci, a myślą przewodnią: Wszystkie dzieci mówią poprawnie. Podczas pracy przy realizacji projektu wykorzystane zostały ciekawe i różnorodne materiały do ćwiczeń logopedycznych: karty pracy, zagadki, łamigłówki, które uatrakcyjniły nie zawsze łatwą pracę nad prawidłowa wymową i odpowiednią dykcją.

Ćwiczenia usprawniające narząd mowy.

Rozwój mowy u dzieci.